Strategia Poporul Român .Suveran.Trei etape, cu pași concreți civici și politici:
Am recitit secțiunea „Trei etape pentru recucerirea României de către cetățenii României” de pe blogul Poporul Român Suveran (iulie 2025) — este o variantă extinsă a programului / strategiei partidului, concentrată pe organizare civică + transformare instituțională + mobilizare morală. Pornind de la acest text primar, reiau analiza comparativă pe bază celor 1+2+3 (program extins, comparaţii, şanse). Iată ce am extras și sinteza:
I. Ce conține „Trei etape” — elementele-cheie din programul extins
Acest text descrie strategia P.R.S. în trei etape, cu pași concreți civici și politici:
-
Construirea conștiinței critice civice
-
Educație civică, informare alternativă (online/offline), dezghețare informațională, memoria istorică.
-
Cercetare și sancționare a crimelor comunismului/ tranzitiei.
-
-
Federare & mobilizare civică
-
Nucleu local de 5-10 persoane în fiecare localitate, grupuri de comunicare locale (Telegram, WhatsApp etc.), inventarierea abuzurilor locale, conectare între nucleele locale.
-
Platformă digitală fédérative, adunări regionale, documentare și acţiuni locale publice.
-
-
Transformare instituțională / cucerirea politică/ morală
-
Resetare instituțională: interzicerea finanțării politice din surse obscure, offshore; instituţii de monitorizare a justiției etc.
-
Reforma electorală: mandate revocabile, funcţii locale cu mai mult control din partea cetăţeanului.
-
Participare politică: lansarea unor liste civice, referenduri locale, reprezentare directă.
-
Principii fundamentale: independenţă faţă de partide/oligarhie, financiar transparent, democrație participativă, lideri revocabili, responsabilitate morală și memorie istorică. (Text explicit în secțiunile „Principii fundamentale” etc.) poporul-roman-suveran-romania.blogspot.com
Paşi concreţi pentru primele 90 de zile, model de statut pentru nuclee locale, declanşarea de acţiuni locale, monitorizare, recrutare. poporul-roman-suveran-romania.blogspot.com
II. Compararea cu programele / strategiile AUR, S.O.S., PSD (pe baza surselor primare + cunoscute)
Am sintetizat mai jos ce elemente sunt similare / diferite:
Tema | P.R.S. extins („trei etape”) | A.U.R. | S.O.S. România | P.S.D. |
---|---|---|---|---|
Suveranism şi identitate | Suveranism radical: cetăţeanul proprietar / suveran, ruptura faţă de „oligarhie securisto-comunistă”; revalorizarea memoriei istorice; independenţă instituţională. | Suveranism + identitate națională: protecţie a valorilor tradiţionale, familie, suveranitate asupra resurselor. | Similar, dar cu accent mai mare pe protest / anti-elitism / retorică morală aspră. | Pro-suveranism moderat dacă e vorba de protejarea intereselor naţionale în cadrul UE; dar mai degrabă un suveranism pragmatic (nu radical); identitate + tradiţie dar în limite instituționale. |
Economie / proprietate / redistribuţie | Obiectivul nu este doar politic & moral, ci şi economic: cetăţeanul achiziţionează capital, control asupra proprietăţii publice/private / companiei strategice; intervenţii locale / IMM; audit al privatizărilor; readucerea proprietăţii pierdute prin fraudă. Paşi civici care să expună abuzuri economice. | AUR are planuri clare de reindustrializare, control resurse strategice, politici protecţioniste, dar recomandările lor nu merg întotdeauna la ideea de redistribuire generală de proprietate către cetăţean în toate sectoarele. | S.O.S. are segmente protecţioniste şi anti-privatizare / anti-oligarhie; dar, din ce ştiu, nu formalizează o strategie completă de redistribuire de capital către cetăţeni, ci mai degrabă retorică de anti-corupţie și restaurare a statului. | PSD propune politici sociale, investiţii, protecţie pentru cei vulnerabili; dar nu naţionalizare generală sau confiscare: intervenţii economice în limitele legii şi ale jurisprudenţei UE / tratatelor internaţionale. |
Politica instituţională / electorală / justiţie | Reforma electorală: mandate revocabile, liste civice independente; organisme de autoveghere ale justiţiei; finanţare politică transparentă; interzicerea finanțării politice din surse obscure; resetare instituțională; participare directă locală. | AUR are propuneri de reformă instituţională, dar mai puține elemente radicale de democratizare participativă; standarde de integritate; dar nu neapărat mandate revocabile direct. | S.O.S. promite adesea „tăierea” baronilor locali, integritate, dar nu este clar că are strategii instituţionale detaliate pentru toate aspectele (revocabilitate etc.). | PSD susține standarde de integritate, reforme moderate ale justiției, dar în general într-o relaţie echilibrată / conservatoare faţă de normele consacrate; nu propune revocabilitate de masă sau independenţă radicală în toate instituţiile (în practică depinde de tranzacţii politice). |
Participare civică şi organizare de jos în sus | Accent major: nucleele locale, federație civică, structură descentralizată, autonomie locală, mobilizare non-violentă, transparență decizională; implicare directă (referendumuri, acţiune civică). | AUR are structuri de partid, bază electorală, dar mai puţin focus pe structuri civice descentralizate independente de partid; participare în alegeri; există organizaţii locale, dar nu programe de acţiune civică separată de partid. | S.O.S. are mobilizări de protest, acţiuni publice, dar strategia civică descentralizată e mai fragmentară. | PSD mai puţin axat pe mişcări civice autonome; structura de partid consolidată, dar participarea cetăţenească susținută în context parlamentar/local, dar nu reforme radical participative. |
Grad de detaliu & fezabilitate | Strategia în etape e destul de clară pentru mobilizare / organizare civică; dar pentru transformările majore (naționalizare, redistribuire proprietate, constituționalism radical) lipseşte detalierea completă și analiza de impact / legală. | AUR are unele propuneri detaliate, are planuri guvernamentale; are un limbaj mai structurat şi politici vizibile. | S.O.S. are mai multe mesaje de imagine, discurs, dar aplicabilitatea practică a tuturor promisiunilor nu e foarte clar pusă. | PSD are capacitatea administrativă și istoria de a implementa, dar în limitele constrângerilor existente (UE, constituţie, obligaţii internaţionale). |
Comentarii
Trimiteți un comentariu